Cheesecake

Igår bjöds det på cheesecake till efterrätt här hemma. Fast jag gjorde en lite snabb variant av en vanlig cheesecake där jag inte behövde ha den i frysen. Supergod och super enkel att göra, testa!
 
Du behöver
 
300 g kesella hallon
1 paket philadelphia
1 dl grädde
8 st digestivekex
Lite smält smör
 
Gör såhär
 
Smula sönder digestive kexen och blanda sedan ihop detta med smöret som du antingen kan värma så det blir smält, eller så tar du flytande margarin
 
Häll sedan i grädden i en bunke och vispa den. Sedan häller du i kesellan och philadelphia osten och vispar ytterligare lite gran.
 
Sedan trycker du ner digestive kexen i botten på det glas eller skål du vill använda, och häller sedan den andra blandningen ovanpå.
 
Jag valde att garnera min cheesecake med jordgubbar, blåbär, björnbär och toppa med lite passionsfrukt
 
 
 
Vill önska er en trevlig söndag <3

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback